hétfő

Garda Gergő: A III.F OSZTÁLY A NYUGATI – KÁRPÁTOKBAN


          Esős napra ébredtünk, már azt hittük nem is lesz semmi a kirándulásunkból. De biztos jó gyerekek lehettünk egész évben, hiszen csak alig indultunk el, meg is állt az eső.
            Hosszú út volt előttünk, én tudtam, mert már többször jártam ott. De vidáman, énekszóval hamar mentek a kilométerek is.
           A kirándulás előtti nap a tanító nénink, Pop Eszter, sok érdekességet mondott el a látnivalókról, olvastunk mondákat is. Ezért amikor megérkeztünk az első állomásra, a Tordai-hasadékhoz, már tudtuk milyen mondák is szólnak erről a tájról. Kerestük is Szent László pénzét, de nem találtuk. Anyukám, aki földrajztanár, elkísért minket és elmondta, hogyan is keletkezett a hasadék.





         Második megállásunk Torockón volt. Felkerestük a Néprajzi Múzeumot, ahol sok érdekes dolgokat láttunk. Nekem a legjobban a vaskenyér tetszett és a kaptafa. Messziről megnéztük a Székelykő hegyet, és megígértük, egyszer majd közösen felmászunk rá.





          Elmentünk a vízimalomhoz is, ahol a bácsi elmondta és megmutatta hogyan is működik. Nekem  főleg azért tetszett mert az én déditatáméknak is régen saját, nagy vízimalmuk volt a Nyárádon, és sokat mesélt nekem róla. De én azt már nem láthattam. Érdekes régi házba voltunk, sok olyan eszközt láttunk, amiket ma már nem is használunk.





          Nagyon hosszú úton mentünk végig az Aranyos folyó mentén, ami nem is volt olyan aranyos, mert erősen zavaros és nagy volt. Megérkeztünk az Aranyosfői Jégbarlanghoz. Mindenki kicsit izgult, hogy fogunk leérni. Óvatosan, figyelmesen lépkedve leértünk a gyönyörű jégbarlangba. Nagy hó volt még a bejáratnál, és kicsit hideg is. Mindenkinek nagyon tetszett a barlang, de a felfele út is izgalmas volt.





            Este boldogan tértünk haza. Sokat meséltünk a szép élményekről. Remélem jövőre is ilyen csodás helyeken kirándulunk!

Garda Gergő, III. F osztályos tanuló