csütörtök

Légióban, idegenben




Már egy ideje, tervezem hogy iskolánk egykori tanulói is megjelenjenek a blogon. Egyesek közülük elég nagy utat tettek meg. Itt van például a 21 éves Graur Szabolcs, aki miután minket elhagyott, az Avram Iancu-ban tanult tovább, majd a tavaly nyáron Franciaországba utazott azzal a céllal,  hogy  az 1831 óta fennálló idegenlégió tagja legyen. 

A facebookon figyelem már egy ideje, amint büszkén osztja meg légiós emlékeit, itt tettem fel kérdéseimet is, melyekre szinte azonnal lelkesen válaszolt, még többet is mesélt volna, csak épp hajón tartózkodott, és nagyon akadozott az internet. 



több mint 5 kilós fegyver

Légiósnak csak azt veszik fel, aki jó fizikai 
kondícióban van, képes fegyelmezetten viselkedni, megfelelő intelligenciával rendelkezik, és egészségesnek találtatik. 



Szabolcs Nîmes-ben szolgál, a második idegen gyalogos ezredben, hatan laknak egy szobában, melyben mindenkinek van egy ágya és három szekrénye. A körülményekkel elégedett, viszont a szabályok szigorúak. A kiképzés első része négy hónapig tartott és nehéz volt: ezalatt nincs kimenő, nincs szabadidő, a bezártság érzése nagyon megterhelő volt. Miután viszont átkerült a harci alakulathoz, hétvégekre szabadságot kap (feltéve ha nem osztják be őrségbe). Ezalatt gyakran utazik, sokszor ingyen is viszik őket. Hétköznapi munkaideje azonban reggel öttől este nyolcig tart.







Kérdésemre, hogy mikor döntötte el, hogy katonaember lesz, ezt válaszolta: "Az egész még kiskoromban kezdődött. Mint minden kisgyerek, én is hős akartam lenni, hát eldöntöttem hogy katona leszek, csak én ki is tartottam az álmom mellet. 2001-ben terrorista támadás érte Amerikát, repülőt vezettek az ikertornyokba. Ez volt az a pont, mikor azt mondtam én katona kell hogy legyek, és olyan emberek ellen akarok küzdeni, akik ezt tették."


Szabolcs facebookos képei vidám hangulatot árasztanak, jól érzi magát a légióban. Az 5 év lejárta után megújítaná szerződését ''mert szeretem és nekem való"- írja.