vasárnap

A mi kémia versenyünk: a Ruzitska


Másodszorra rendeztük meg. A főszervező ismét Péterfy Erika tanárnő volt, aki nagyon nagy lelkesedéssel és aprólékos munkával készült a pénteki napra, még krumplit is hámozott. Ez a kísérletekhez kellett. 29 diák versenyzett egymással, általában négyen voltak egy csoportban. 





Nem egyedül voltunk, eredeti elképzelésünk, és a Bethlen Gábor Alaphoz leadott pályázatunk szerint is, a Bernády iskola kémia tanárjai társszervezők, ezért 15 diák innen érkezett. Az iskola igazgatónője, Kupán Edith kémia tanárnő, zsúfolt programja ellenére jelen volt a versenyen. 



És mit csinált Borsos Tamás a versenyen? 

Tamás: Tehát, későn szóltam a kémia tanárnőnek, hogy én is részt szeretnék venni a versenyen. Azt mondta, hogy már nem versenyezhetek, de ha lenne kedvem, akkor elmehetek segíteni. Én beleegyeztem és elmentem. A szerepem az volt, hogy segítsek a versenyzőknek. A csoportszámokat osztogattam, lapokat, zsírkrétákat, kinek mire volt szüksége. Innivalóval is kiszolgáltam őket, Colával, vízzel. Csoportról-csoportra jártam, figyeltem a munkákat, és mindenkitől megkérdeztem, hogy lenne-e szüksége valamire. A verseny végén segítettem a kémia tanárnőnek is a munkaeszközök eltakarításában. Ezután, mikor következett a díjosztás, mindenkit kiszolgáltam egy-egy könyvvel. (Tamás hosszasan köszönte, hogy részt vehetett a versenyen, ezt kivágtuk, a képeken úgyis látszik, hogy jól érezte magát titkári minőségében, tényleg rendkívül hasznos volt a jelenléte)



A verseny annyira megtetszett a tanárnőknek, hogy megegyeztek, hogy a következő évben is lesz folytatás. De nem csak ők érezték jól magukat.




Moldován MárkSzerintem nem volt olyan nehéz a verseny. Az élelmiszerekről volt szó benne.Volt olyan feladat ahol ki volt hagyva rész egy szónak, és be kellet helyettesíteni. Volt egy a,b,c-s feladat. Volt egy matekos feladat és egy kísérletes feladat.




















A magyarországi támogatásnak köszönhetően a vetélkedő végén minden versenyző kapott édességet, és egy kisebb könyvet. A három díjazott csoport pedig ennél többet. 

I. DÍJ

Demeter Norbert (R)
Mătea Ramona (R)
Ötvös Timea (B)
Takács Viktória (B)

II. DÍJ

Csősz Andrea Gabriella (B)
Miclea Andrea Szidónia (B)
Nagy Ferenc (B)
Szilágyi Norbert (R)
Tóth Klaudia (R)

III. DÍJ

Forró-Bathó Eszter-Anna (R)
Kulcsár Lóránt Csaba (R)
Miholcsa Gyula (B)
Tóbiás Noémi (B)


  











További képek az Iskola a Dombon Egyesület FB oldalán.