péntek

Iskolai sikerek II.


       A Zrínyi Ilona Matematikaversenyt kevés embernek kell bemutatni, hiszen iskolánkban már évek óta megszervezik  a II-VIII. osztályos tanulók  számára. Ez a verseny abban tér el a hagyományos tantárgyversenyektől, hogy rövid idő alatt kell kiválasztani öt lehetséges válasz közül az egyetlen helyeset. Az ilyen típusú versenyek kitartó figyelmet és összpontosítást ígényelnek. 
       A verseny szülőhazája Magyarország. 1990-ben szervezték meg az első Zrínyi Matematikaversenyt a kecskeméti iskolák diákjai számára, 1995-től pedig más országok magyarul tanuló diákjai is bekapcsolódtak. Napjainkban az egyik legnépszerűbb matematikai verseny. 

          Február 20-án, pénteken 15 órai kezdettel szervezték meg iskolánkban a Zrínyi matematikaverseny első fordulóját, amely sok diákot és tanárt megmozgatott. A Maros megyei eredményhírdetésre és díjazásra pedig március 6-án került sor, a Bolyai Farkas Elméleti Líceum dísztermében.  

               A Művészeti Líceum fúvószenekara nyitotta az ünnepélyes programot, majd dr. Bálint István, a Bolyai Farkas Líceum igazgatójának a  nyitóbeszéde következett. Elmondta, hogy  megyénkből 60 tanintézmény nevezett be a versenybe, összesen 2546 tanuló mérettette meg matematikai tudását, 140 díj kerül átadásra, amit három díjcsoport szerint osztanak ki: 
                                  -díjazzák az iskolák közötti csapatverseny nyerteseit (évfolyamonként a legtöbb 
                                   pontot elért három versenyző pontjainak összege);
                                  -egyéni díjak (az első húsz helyezett); 
                                  -valamint a felkészítő tanárok díjazása. 



        A ünnepélyes díjazáson iskolánk neve többször is elhangzott. 

    A csapatversenyben második helyezést kaptak iskolánk IV. osztályos tanulói: Bajkó Eszter, Jánosy Zsuzsanna tanítónő osztályából, 
Bari Tamás-Levente és Márkus Emese-Erika, Pop Ilona-Eszter tanítónő diákjai, megelőzve ezzel az marosvásárhelyi Európa Gimnáziumot.

Iskolánkból egyénileg díjazták Hegedűs Pétert, II. osztályos tanulót, Szász Réka tanítónő kisiskolását, aki a XVII. díjat kapta, Henter Szendét, V. osztályos diákot, Szabó Tünde tanárnő irányítása alatt, a megyei XII. hely az övé, Pap Kristóf-Pétert, aki megyei szinten XII. helyezést ért el, Bató Domokos tanárúr diákját és Lőrincz Zsoltot, Szabó Tünde tanárnő végzős tanulóját, aki a 18. díjat kapta, mindketten VIII. osztályos diákok.

Bajkó Eszter IV. osztályos tanulót újból színpadra szólították, amikor évfolyamonként díjazták azokat a tanítványokat, akik a legtöbb nehéz feladatot oldották meg. Azt is el kell mondani, hogy megyeszinten a negyedik osztályosok körében Bajkó Eszter  a IV. díjban részesült és Bari Tamás-Levente pedig X. helyezést érte el.

Diákjaink oklevelekkel és jutalomkönyvekkel büszkén tértek haza.

Kikértem a díjazott tanulók véleményét a Zrínyi Matematikaversenyről, íme a következőket állították:


Bari Tamás-Levente: ''Nagyon vártam már ezt a versenyt, mert szeretem a matematikát. A feladatok nagyon érdekesek voltak, némelyek könnyűek, mások pedig eléggé meggondolkoztatóak. Örültem, amikor megtudtam, hogy a díjazottak között vagyok és reméltem, hogy bejutok az első tíz közé. Így is lett. Köszönöm a tancinak a türelmes munkáját és törődését.''

Bajkó Eszter: ''Azért szeretem a Zrínyi versenyt, mert sok logi feladatot tartalmaz. Vicces a feladatok szövege. Vannak könnyű de nehéz feladatok is, amelyek meggondolkodtatnak. Jól éreztem magam, jó érzés a színpadon állni díjazottként.''

Márkus Emese: ''Elég nehéz volt a verseny, nem gondoltam volna, hogy az elsők között leszek. Nagyon tetszett a második feladat, de mindenik érdekes volt. Mint a csapatverseny díjazottja, boldognak éreztem magam, izgultam is. V. osztályban is részt fogok venni a versenyen, s akkor majd próbálok jobban teljesíteni.''

Pap Kristóf-Péter: ''Én személyszerint nagyon szeretem a Zrínyi Matematikavesenyt, minden évben részt vettem, ezután is szándékozok. Minden verseny közül ez a kedvencem. Más stílusú, mint a legtöbb matematikavetélkedő, minden kérdés érdekes és meggondolkoztató.''

Lőrincz Zsolt: ''Ez már a 3-4. versenyem és remélem jövőben is sikerül részt vennem. Azért szeretem különösebben a versenyt, mert érdekesek a feladatok és nem kizárólag matek tudást igényelnek, hanem egy kis logikára is szükség van ezeknek a feladatoknak a megoldásához.''


Gratulálunk a tanulóknak, s a felkészítő  tanároknak, tanítónőknek, de a szülőket sem hagyhatjuk ki.


Képek: Bari Hajnal, Bató Domokos