péntek

Domokos Erzsébet: Farsang






2012. 02.24.-én megfogtuk a farsang farkát  - ugyanis a V.E osztályos tanulók farsangi mulatsága zajlott le. Megismertük a farsang ideje alatti szokásokat. A régi emberek hite szerint a zajos mulatságok elűzik a zord időt és helyébe lép a tavasz. Kínában holdújévnek is nevezik, míg Olaszországban – Velencében, parádés kosztümökbe öltözött emberek búcsúztatják a telet. 

Hagyomány ugyanakkor az is, hogy ijesztő álarcokba, állatbőrökbe öltözve riogatják a férfiak a telet. Na meg búcsúzóul hamut szórnak szét a gazdasági udvarokon ezzel próbálva elűzni a gonosz szellemeket. Más vidékeken álarcba bújt idős-csúf lányok így kerültek menyecske sorsra.




Az angliai farsangi hagyomány közül a Palacsinta nap a legkülönösebb. Palacsintasütőbe tett palacsinta feldobással kell célba érkezni. 

A mi farsangi mulatozásunkon minden tanuló jelmezbe öltözve mutatkozott be. Kis versikét – táncot mutattunk be.



Így az Orsi bohóc: 

„Lisztes képem, piros orrom         

Nem szégyellem vígan hordom.
Piros szám a fülemig ér,
Boldog vagyok valamiért!”


 Andrea-hópehely:  
„Én vagyok a hópehelyke
  A gyermekek öröme.
  Eljövök én minden évben,
  A gyermekeknek örömére!”



A nyertes jelmezek édességet kaptak: 
I.Gretta Garbo (táncbemutatóval lepett meg bennünket)
II.Hópehely és Mohamed-Mehemed
III. Mindazok akik jelmezbe öltöztek

Ezt követte a farsangi tánc. Reméljük, hogy a mi farsangi forgatagunkkal egy hozzájárultunk a télűzéshez.