kedd

Hosszú hétvége az iskolában - a harag napjai

Leírhatatlan lelkesedés jellemezte május első hétvégéjét. A pénteki és szombati napon sok diák fogadta meg, hogy ezentúl az alkohol elleni küzdelem hű katonája lesz. 

A VI. D tanulói az alkohollal kapcsolatos gondolataikat, emlékeiket fogalmazták meg.






Kiss Lóránd: Régebben csak a felnőttek fogyasztották az alkoholt, de most már a fiatalok is. Most ha elmegyünk egy buliba megkínálgatnak, és nem utasíthatjuk vissza, mert kicsúfolnak.

Cseke Tamás: Ha berúg az ember nagyon veszélyes autóba ülni, mivel lelassulnak a reflexeink és szédülünk. Az alkohol hatására ingerültek leszünk, nagyon hamar felkapjuk a vizet. 


Jancsi Daniela: Egyszer egy nap indultam, hogy menjek az üzletbe amikor leértem a blokk elé, ott egy részeges ült a padon épp a blokkba akart bemenni. A kezében volt egy pálinkás üveg. Amikor bement a blokkba a pálinkás üvegét eltörte. És akkor kijött a blokkból leült a padra és elaludt, reggelre már nem volt ott.


Burján Eszter: Az alkohol nagyon káros. Sajnos nagyon sok ember beleesik ebbe a csapdába. Szerintem semmi értelme sincs. Isznak, lődörögnekénekelnek, alusznak, baleseteznek. Megrontják a családi légkört.

Nagy Szidónia: Az alkohol nagyon káros anyag, mert bekerül a szervezetünkbe. Káros úgy a felnőttek, mint a gyerekek számára. 

Oláh Timi: Az emberek az alkoholt akkor választják, amikor valami bajuk, bánatuk van.

Strat János: Az emberek akkor is isznak, ha örülnek valaminek, de akkor is ha szomorúak. Ilyenkor az ember el akarja felejteni a rosszat, ami vele történt. Pl. Szerelmi bánat, valakije meghal, lefokozzák a munkahelyén, stb.

Szántó Júlia: Aki sok alkoholt fogyaszt, az egy idő után függő lesz.

Feri Mózes: Az alkohol nagyon nagyon nagyon nagyon nagyon nagyon nagy kárt tesz. Nem iszom, inkább tanulok.

Adorjáni Roland:Reggel kimentünk a falura ahol történt a cselekmény . Épp ebédeltünk, és mamám hozott pálinkát. Nem is akármilyen pálinkát, meggypálinkát, mert a szilvapálinkát nem szeretem. Ittam de keveset. Úgy éreztem egy pillanatra, mintha hangyák lettek volna a fejemben...


Toth Tamás: "Egy falusi barátom Húsvétkor mindenhol volt locsolni a faluban. A fél falu megkínálta egy kicsi pohár borral, sörrel pálinkával. A legtöbb helyen elfogadta. A végén az uncsimhoz értek, és ott kezdett hatni az alkohol. ... Tamás részletesen kitér a rosszullét bemutatására. Engem  a Szentlélek
 pünkösdi  eljövetelét idéző rész gondolkodtatott el:Össze vissza beszélt románul, magyarul, németül, angolul”...

Csíki Eduárd Lajos bácsi nevezetű szomszédja igaz történetét mesélte el, akinek a felesége Iluska volt: Iluska egy napon meghalt, és Lajcsi bácsi nagyon szomorú volt. Este Lajcsi bácsi lement az üzletbe, és az egész nyúgdíjára sört vett. Aznap este 29 sört ivott meg. Mikor a harmincadikat akarta kinyitni összeesett, és elájult. 

Hajdu Evelin: Egyszer szilveszterkor megkívántam a csokis xxxxxx-t,
és keresztapám töltött nekem egy pohárkával. Megittam és nagyon ízlett, ezért folyamatosan töltöttem magamnak. Egy idő után éreztem, hogy szédülök, és fáj a fejem. Olyan négy percig szédelegtem, és azután elmúlt ez az érés. Egyből jó kedvem lett. , énekeltem, szórakoztam. Reggel nem tudtam felkelni. Azt mondták, hogy másnapos vagyok.

Kovács Zsolt: Vásárhelytől néhány kilométerre van egy falu. Ott laknak a nagyszüleim. A szomszédban van egy iszákos férfi. Egy őszi estén, részegen összeesett. Apum meglátta, s a falusiakkal bevitte őt a házukba. Később kórházba került.




Ady Endrét a huszadik század elején nagyon bosszantotta, hogy egyik versét Jászai Mari színésznő antialkoholista összejöveteleken szavalta. Mi is bosszantani akartunk, de elsősorban az alkoholgyártókat, illetve ennek a veszedelemnek a forgalmazóit. Az irántuk érzett szent gyűlölettel a szívükben szavalták a 
VII. F osztály tanulói Az ős Kajánt

 




Az ötödikesek és nyolcadikosok dühüket rajzolásba fojtották. Remek munkák, propaganda anyagok születtek. Dénes János Milán például egy, a Tanácsköztársaság korából származó plakátot dolgozott át oly módon, hogy a vörös csillagos tőr nem csak az alkoholizmus koponyáját döfi át, hanem a horogkereszttel is leszámol. Igaza van, mindenféle méregnek pusztulnia kell!

        



Csukor Brigitta rajza