hétfő

Mit csináltak az ötödikesek és hatodikosok a két feltámadás között?






Minden idők legrövidebb Iskola Másként hete a katolikus és ortodox húsvét közé esett. Ezen alkalomból némely hatodikosnak megadatott az a szerencse, hogy az ausztrál Jézussal ismerkedjen. Persze akár kétezer évvel ezelőtt, most sem voltak hajlandóak sokan felismerni a Messiást. Volt olyan diák, aki A.J. Miller (az ausztrál Jézus) halálát követelte, és volt aki megfenyegette az oszit, hogy a pokolra fog jutni. Így aztán a floridai meg a szibériai Jézusról már nem is nagyon vitatkoztunk. (a vita célja eredetileg az lett volna, hogy az oszi felhívja a figyelmet az érvelési hibákra)


az ausztrál Jézus és felesége, Mária Magdolna






De volt olyan oszi, akire egy kirándulás idején fegyvert fogtak. Mint látni fogjuk, beszámolójában azért a kellemesebb emlékekre fókuszál.






 
Az elmúlás, feltámadás témakörébe még be lehet zsúfolni azt a tartalmas programot is, melyet Domokos Erzsébet tanárnő  szervezett a Természetrajzi Múzeumban (hajdani Székelyföldi Iparmúzeum). Zoli bácsi ugyanis egy csomó kitömött állatról elmesélte, hogy miért, és hogyan került a múzeumba. A végén megdícsérte a diákokat, hogy milyen csendesek voltak, bár ő azt nem látta, hogy T. Józsika s néhány hozzá hasonló lelkes diák, egymást hívogatták telefonon az előadás közben.



seregszemle a Téka megrohanása előtt


Portik Kinga tanárnő: Szerdán, április 8-án az „Iskola másként” hét keretében az V.F és VI.E osztály kirándulni volt osztályfönőkeikkel együtt. Szovátán sétáltunk a Medve-tó körül, ez reggeli frissítő sétának is nevezhető, legtöbben ezután ébredtek fel igazán. Majd Korondon volt a következő megálló. Itt kézműves termékek sokaságából lehetett vásárolgatni, ezt az alkalmat ki is használták a diákok, mindenfélét felvásároltak, az összes pénzüket elköltötték. Ezután a parajdi sóbánya levegőjébe szagoltunk bele. Itt a szórakozásé volt a főszerep: a gyerekek ugráltak, libikókáztak, szaladgáltak, teniszeztek, ping-pongoztak, hintáztak, ettek, ittak, dumáltak, telefonáltak, templomot néztek, pihentek, nézelődtek. Mindenki jól érezte magát. Bölcs megállapítás volt a kirándulás végén néhány gyerek részéről, hogy bárhol jobb lenni, csak ne kelljen az iskola padban ülni és órákon figyelni. 

 

 

 

 

 

 

 

Más programok, melyekhez Portik tanárnőnek és osztályának is volt köze:

 



játékos tevékenységek  V. F és V. D : játékos magyar nyelvi feladatok, közmondások, eszperente nyelv Adorjáni Gizella magyar tanárnővel.Majd Társasjátékok és focimeccs 5. F kontra 5. D , még az 5. D oszibácsija, a fizikatanár Bőr Attila is játszott.


Karkötők és hűtőmágnesek készítése Fehér Margit tanárnő vezetésével a Deus Providebit-ben.

 

 

 

Fényképek: Domokos Erzsébet, Portik Kinga, Kerekes Szilárd