Felhívás a Liviu Rebreanu Általános Iskola szülői közösségéhez
Tisztelt Szülők!
2014. február 27-én az iskola magyar tagozatának szülői közösségének képviselői, valamint a magyar tanári kar megbeszélést tartott az iskolai egyesület témájában. A szülői közösség elnöksége ez alkalommal bemutatta a tervezett Iskola a Dombon Egyesület célkitűzéseit, és azokat az érveket, melyek egy különálló, elsősorban a magyar tagozat, a magyar gyerekek érdekeit segíteni hivatott egyesület alapítása mellett állnak.
A szülők képviselete nem tudott döntést hozni, ugyanis a legtöbben,
még ha személyesen támogatták is a külön egyesület létrejöttét, úgy érezték, nem dönthetnek az egész osztályközösség szüleinek nevében, és a tanári kar több tagja is aggodalmát fejezte ki az egyesület fogadtatásával kapcsolatban a román tagozat részéről.
A testület végül úgy döntött, hogy március 15-ig a magyar osztályokban szülői értekezletet tartanak, amelyeken minden osztály eldönti, hogy egyetért-e a külön egyesület létrehozásával, vagy csatlakozik a már, a magyar tagozat szüleinek teljes mellőzésével, megalapított Asociația pentru Viitorul Educației si Culturii iskolai egyesülethez, vagy akár nem támogat semmilyen egyesületet.
A testület végül úgy döntött, hogy március 15-ig a magyar osztályokban szülői értekezletet tartanak, amelyeken minden osztály eldönti, hogy egyetért-e a külön egyesület létrehozásával, vagy csatlakozik a már, a magyar tagozat szüleinek teljes mellőzésével, megalapított Asociația pentru Viitorul Educației si Culturii iskolai egyesülethez, vagy akár nem támogat semmilyen egyesületet.
A szülői bizottság számonkérése után a román tagozat képviselői felajánlották ugyan a részvételt az említett egyesületben, de a kezdeményező csoport úgy értékeli, hogy a magyar egyesületet, melynek neve Iskola a Dombon Egyesület (IDE) lenne, sokkal inkább megfelelne a magyar szülők és gyerekek érdekeinek, hatékonyan képviselhetné és támogatná minden magyar tagozaton tanuló diák fejlődést. Ez az egyesület lehetőséget biztosítana arra is, hogy gyerekeink érdekében olyan helyekre pályázzunk, amelyre egy román érdekeltségű egyesület nem pályázhatna.
Felkérjük a szülőket, hogy tanulmányozzák át az Iskola a Dombon Egyesület alapszabályzat-tervezetét, és döntsenek arról, hogy támogatják-e ennek a szervezetnek a létrehozását. Ki szeretnénk hangsúlyozni, hogy a magyar egyesület nem a román tagozat ellen irányul, hanem kizárólag a gyerekeink esélyegyenlőségét és érdekeit hivatott szolgálni. Amennyiben az Iskola a Dombon Egyesület támogatásáról döntenek, megkérjük, hogy a közelmúltig „iskolaalapként” ismert összeggel, havi két lejjel (12 lej a második félévre), anyagilag is járuljanak hozzá az egyesület létrehozásához, meg a szervezet alaptőkéjének kialakításához.
Amennyiben megtörténik a szervezet megalapítása, célunk, hogy a szülők képviseletével minden év elején felmérjük a támogatási szükségleteket, és ennek alapján együtt beszéljük meg az egyesület támogatáspolitikáját. Minden iskolai év végén pedig az egyesület vezetősége beszámolót fog tartani a szervezet tevékenységéről és a támogatások megvalósításáról. A kezdeményezők célja az Iskola a Dombon Egyesület alapjait pályázatokkal és a 2%-ok begyüjtésével is növelni, tehát nem hagyatkozna kizárólag a szülői támogatásra.
Az Iskola a Dombon egyesület céljainak jobb megismerése végett az alábbiakban nyilvánosságra hozzuk a szervezet alapszabály-tervezetében szereplő célkitűzéseket és tevékenységeket. Az összehasonlítás és minél felelősségteljesebb döntéshozás érdekében csatoljuk a már létrejött, Asociația pentru Viitorul Culturii și Educației alapszabályzatát is.
Amennyiben további információkat szeretnének megtudni az Iskola a Dombon Egyesülettel kapcsolatosan, szívesen állunk rendelkezésükre, és meghívásukra személyesen is bemutatjuk tervezetünket a szülői értekezleten.
Üdvözlettel,
Horváth Kovács Ádám, Gyepesi Deák Erika, Györfi Attila (a magyar tagozatos szülők elnökségi csapata)
tel.: 0769-224.300
Az
Iskola a Dombon Egyesület célkitűzései és tevékenységei
- hozzájárul az esélyegyenlőség
megteremtéséhez
- tantárgyversenyeket,
kulturális-, sport- és művelődési rendezvényeket szervez és/vagy támogat
- díjazza a jó eredményeket elért
tanulókat és tanárokat
- támogatja a magyar hagyományok őrzését
- kirándulásokat, táborokat
szervez és anyagilag támogat
- hozzájárul az iskola anyagi
bázisának javításához.
- hozzájárul az interkulturális
párbeszédhez és tanuláshoz, valamint az etnikumközi kapcsolatok
fejlesztéséhez
- támogatja az iskola utáni oktató-
és nevelő tevékenységeket
- anyagi eszközök előteremtésével
igyekszik pótolni a működő állami dotációból eredő hiányokat.
- törekszik az iskolai
környezetet igényesebbé tenni.
- megkívánja teremteni azokat a
feltételeket, amelyek lehetővé teszik a tanulók személyiségének
fejlesztését, az önmegvalósítást, a tehetség kibontakozását, a korszerű
műveltség megszerzését.
- támogatja mindazokat az iskolai
célokat, amelyek az európai normákhoz igazodó személyiség kialakítását
tűzték ki célul, elsősorban a művészeti tevékenységet, a nyelvtanulást,
kulturális és sport, aktív állampolgárság programok kidolgozását és
megvalósításának területeit érintő feladatokat.
- segíteni szeretne minden olyan
kezdeményezést, amely az iskola jó hírét, megszerzett tekintélyét
öregbíti.
- részt vállal az egészséges
életmód és a környezettudatos magatartás kialakításában.
- fontos feladatának tekinti a
szociálisan rászoruló tanulók anyagi támogatását iskolánkívüli programokban
való részvételben.
·
megteremti a kapcsolatot az iskola vezetősége
és tanári kara, valamint a szülők között, ami elősegíti a tanulók szellemi, erkölcsi
előmenetelét
·
támogat minden tevékenységet, amelyek a
diákok tanulási lehetőségeinek javítását szolgálják
·
támogatja a magyar kultúra és nyelv
megjelenítését az iskola köztereiben
·
az egyenlőség és emberi jogok szellemében
síkra száll mindennemű diszkrimináció ellen, amelyek a magyar anyanyelvű
diákokat, szülőket, vagy tanárokat fenyegethetik
·
terveket és pályázatokat készít
szervezeteknek és alapítványoknak a szükségletek támogatására
- stratégiai kapcsolatot tart
fenn az iskolát támogató más egyesületekkel, alapítványokkal
·
kapcsolat tart fenn más tanintézményekkel
határon innen és túl
·
a céljainak megfelelő különböző nyomtatott
anyagokat készít